Conversiemarketing.

Eén van de gigantische voordelen van online marketing is dat men tot in detail kan uitpluizen welke advertenties en/of zoektermen het financieel goed doen en welke helemaal niet. In de klassieke marketing bleef dit veeleer beperkt tot giswerk, maar door middel van conversie tracking kan men op een website perfect nagaan welk pad een bezoeker heeft gevolgd vooraleer die al dan niet tot een actie overgaat.

Op die manier kunnen we dus per advertentie zien wat diens ROI exact bedraagt is en al dan niet beslissen een bepaalde campagne stop te zetten of verder uit te breiden. Het heeft immers weinig zin een advertentie die wel bezoekers aantrekt, maar geen verkopen genereert ons verder geld te laten kosten.

Een dergelijke tracking van conversies is bovendien redelijk eenvoudig op te zetten. In veel gevallen volstaat het om gewoon een klein stukje tekst in de website codering over te nemen. Van dan af aan is het gewoon afwachten tot er voldoende statistieken binnenstromen om weloverwogen conclusies te kunnen nemen.

Uw waterkoeler vanaf 1 per dag!